ГоловнаНовини містаКолонка міського голови100 ДНІВ НА ПОСАДІ ГОЛОВИ ОБ’ЄДНАНОЇ ГРОМАДИ

100 ДНІВ НА ПОСАДІ ГОЛОВИ ОБ’ЄДНАНОЇ ГРОМАДИ

24 лютого 2016 - Halina

 

100 ДНІВ НА ПОСАДІ ГОЛОВИ ОБ’ЄДНАНОЇ ГРОМАДИ

? Яким висловом ви можете охарактеризувати діяльність на своїй новій посаді?

— Ми залишалися незмінними давно обраному девізу в житті та розвитку нашого міста – кожен день хоча б на один крок вперед. Тільки тепер ми йдемо не одні, а разом з двома новими членами нашої громади – селами Майори та Повстанське.

? Як змінилася ситуація з місцевим бюджетом після об’єднання?

— Найбільш суттєвою перевагою, звісно, є те, що зараз відповідно до Бюджетного кодексу нам йде 60% податку з доходів фізичних осіб. Тільки за півтора місяці 2016 року нам надійшло близько двох мільйонів гривень за цією статтею надходжень. Загалом, прогнозовано власні надходження  нашого бюджету зростуть в 2,3 рази. Це без урахування цільових субвенцій на освіту та медицину. Однак там, де рахуються прибутки, там потрібно рахувати і витрати, яких у нас суттєво побільшало.

 ? Як складаються відносини з районною владою?

— Задовго до того, як держава взяла курс на децентралізацію влади, ми розпочали шукати шляхи, щоб навіть за діючої адміністративної системи державного управління збільшити повноваження для своєї громади. Виконком, депутатський корпус Біляївської міської ради були переконані, що в статусі міста районного значення ми втрачаємо дуже багато можливостей та шансів в плані наповнення бюджету, надання мешканцям адміністративних послуг, залучення до міста інвесторів, а головне – згуртування нашої громади навколо ідеї патріотизму та відповідальності за рідне місто. Саме тому, наш шлях до певної автономності розпочався дуже давно, а 27-го січня 2016 року завершився позитивним голосуванням Верховної Ради України за проект Постанови щодо віднесення міста Біляївка до категорії міст обласного значення. Проте, зазначу, що як і зараз, так і в попередні роки ми завжди знаходили компромісні рішення та точки перетину інтересів нашого міста та району з представниками районної влади. Біляївка була, є та назавжди залишиться частиною Біляївського району.

? Чи змінився кількісний та якісний склад апарату ради?

Формуючи новий штатний розпис апарату міської ради, ми виходили з наших потреб та стратегічних завдань розвитку громади. До цього часу ми були безсилі впливати на деякі питання життєдіяльності нашого міста навіть, коли наші жителі зверталися до нас зі скаргами, пропозиціями, претензіями та зауваженнями. Зокрема, мова йде про вплив на шкільну та позашкільну освіту, на якість медичних послуг, на надання дозвільних документів на території міста. Як приклад наведу ситуацію з будівництвом. Раніше ми тільки з-за забору могли дивитися, як на території міста зводиться якась будівля. Чи вписується вона в міський краєвид, чи дотримані там всі стандарти будівництва, чи буде вона здана в експлуатацію в повністю завершеному вигляді – це все було за межами нашої компетенції. Зараз в новоствореному управлінні містобудування, землевпорядкування та комунального майна буде працювати інспекція архітектурно-будівельного контролю, яка зможе повноцінно відстежувати такі питання та попереджати певні проблемні для громади питання. Також в цьому управлінні буде відділ реєстрації юридичних та фізичних осіб і речового права. Це суттєве наближення цієї послуги для наших жителів.

Також ми створили управління освіти, яке опікуватиметься школами, дошкільними та, в майбутньому позашкільними закладами. В міській раді нарешті з’явився відділ культури та туризму, що є цілком прогнозованим з огляду на те, що одна зі стратегічних місій розвитку Біляївки – це створення сприятливих умов для агро- та зеленого туризму. До цього часу ми не могли собі дозволити утримувати фахівця, який би займався виключно цим напрямком роботи. У перспективі ми плануємо створити відділ цивільної оборони та мобілізаційної роботи, що має неабияке значення з огляду на нинішню непросту ситуацію. Є ідея про створення міського архіву. Завершується створення відділу організаційної та кадрової роботи. Додам, що ми дуже повільно та поступово набираємо нових працівників до штату. І з’являтимуться вони тільки тоді, коли ми повністю будемо переконані, що вони будуть повною мірою завантажені роботою.

? Як  почувають себе вже обрані або т.в.о старост? Чи є в них бажання працювати?

— 17-го січня 2016 року Біляївська міська ОТГ однією з двох перших громад в Україні провела вибори старост. Попри побоювання жителів, що вся влада буде зосереджена в м.Біляївка, вперше старосту собі обирали не тільки в с.Майори, але й в невеличкому селі колишньої Майорівської сільської ради – Повстанському. Тепер і ця громада має свого офіційного представника інтересів в складі виконкому міської ОТГ. Окрім того, одним з перших кадрових рішень щодо двох сіл, які увійшли до складу ОТГ, стало запровадження там ставок озеленювача територій, інспектору з благоустрою та двірників. До цього часу таких працівників в селах не було. Новообрані старости повні ентузіазму та бажання працювати, а ми готові усіляко їм сприяти та допомагати.

 ? Як люди в селах сприймають зміни, що відбуваються після   об’єднання?

— Зустрічаючись з людьми під час громадських слухань, під час зустрічей з виборцями я обіцяв жителям колишньої Майорівської сільської ради, що вони ніколи не пошкодують про об’єднання з м.Біляївка, що їх права жодним чином не будуть обмежені, а всі обсяги адміністративних послуг (отримання довідок, здійснення визначеного законом обсягу нотаріальних дій тощо), як і раніше, вони будуть отримувати на місцях. Для цього кожному із старост були замовлені печатки та делеговані права завіряти усі документи сельчан. Окрім того, витяг відповідного рішення міської ради ми направили листами в усі установи Біляївського району, щоб і там знали, що документи, завірені печаткою старости, мають повну юридичну силу. Наш досвід з цього питання запозичується й іншими об’єднаними громадами України, що свідчить про те, що ми пішли правильним шляхом.

? Назвіть три, на вашу думку,  основні досягнення за 100 днів?

— Від моменту виборів і до сьогодні пройшло не так багато часу, але ми вже маємо перші відгуки. Вони – різні. Є позитивні та вдячні, коли люди дякують за речі, які давним-давно стали буденністю для біляївців завдяки  тому, що  ми маємо розгалужену систему комунального господарства – вчасно та швидко відремонтований водогін, оперативну розчистку снігу, обрізку аварійних дерев тощо. Ми віримо, що станемо точкою такого ж росту для двох сіл, з якими ми об’єдналися.  Є й інші звернення щодо тих речей, які не вирішувалися в селах протягом попередніх десятиліть. Проте я сприймаю їх так само позитивно. Якщо люди нам пишуть, телефонують, приходять на прийом щодо таких питань – значить вони нам повірили, що разом ми зможемо вирішити всі проблемні питання. І головне надбання, на мій погляд, 100 днів – відсутність розчарування в об’єднанні, ентузіазм та віра жителів, які тільки укріпилися у вірності обраного шляху.

? Назвіть 3 основні проблеми, які потребують нагального вирішення.

— В нашій об’єднаній територіальній громаді три населених пункти – Біляївка, Майори, Повстанське. По всім трьом населеним пунктам проблема номер один – залучення до міста інвесторів, створення нових робочих місць. По Майорам – вивезення складу отрутохімікатів. Це питання не вирішувалося роками. Ми працюємо над цим питання, вивчаємо пропозиції від фірм, які займаються утилізацією відходів, аби знайти найбільш підходящий варіант за ціною та якістю. Думаю, що найближчим часом вирішимо це питання. По Повстанському – для початку це наведення елементарного санітарного порядку. Колись процвітаюче селище сьогодні знаходиться в повному занепаді. Свою роботу ми розпочали з вивезення стихійних звалищ, встановлення нових контейнерів та укладання договорів на вивіз сміття від багатоквартирних будинків.

  1. Чи відчуваєте ви підтримку державних та регіональних органів влади у своїй діяльності?

   — Поки ні.

?  Чи є у вас програма ( план)  дій  з розвитку громади?

— У 2006 році Біляївська міська рада однією з перших в Україні почала розробляти Стратегічний план розвитку м.Біляївка на 2007-2017 роки. Тільки-но були вирішені всі юридичні питання об’єднання з Майорівською сільською радою, ми одразу ж почали розробляти нову стратегію розвитку, замовили діагностику можливостей об’єднаної громади.  Однак на сьогодні питання зі створенням стратегічного плану розвитку  пригальмовано у зв’язку з тим, що попри обіцянки до цього часу немає рішення, чи можуть об’єднані громади користуватися правом розпоряджатися землею поза населених пунктів. А це дуже потужний ресурс, який вкрай необхідний для створення привабливих інвестиційних пропозицій. Законопроекти щодо прийняття такого рішення час від часу реєструються в Парламенті, однак до справи діло так і не дійшло. Для нас набагато легше було б вести перемовини і з орендарями, і з потенційними інвесторами при умові, якщо землі знаходилися б в управлінні громад.

Проте на сьогодні у нас є певна програма першочергових соціально-економічних заходів з розвитку громади. З них ми сформували 13 проектів, які передано на фінансування до державного  Міністерства регіонального розвитку.

?  Чи готові ви брати участь у грантах міжнародних донорських організацій?

— Ми вже маємо такий досвід. Кілька років тому за грантовою програмою Євросоюзу ми збудували будівлю інформаційно-туристичного візит-центру «Дністер». За грантовими програмами фахівці міської ради проходили навчання в Україні та країнах Європи – Польщі, Франції тощо. За однією з грантових програм спільно з польськими колегами ми розробили програму альтернативного водозабезпечення нашого міста.

Однак, на жаль, до створення ОТГ ми не мали змогу тримати в штаті міської ради людину, яка б займалася виключно пошуком грантів, розробленням та підготовкою проектів для залучення грантових коштів. Зараз така можливість у нас є і ми обов’язково нею скористаємося.

? Чи рекомендуєте ви іншим громадам активізувати процес об’єднання?

— Безперечно. Я займаю посаду міського голови чотирнадцять років. І дуже часто думаю про те, скільки ми втратили можливостей для вдалих інвестицій, реалізації важливих проектів через відсутність певних повноважень в фінансовому, адміністративному плані. Сьогодні вперше за всю історію Незалежної України держава дає нам шанс змінити ситуацію на користь місцевого самоуправління та місцевих громад. І кожен, хто думає не тільки про сьогоднішній, а й про завтрашній день, про добробут і процвітання своєї громади, своїх земляків, той зобов’язаний скористатися історичним шансом, який випав на нашу долю.  Потрібно вірити в свої сили та в своїх жителів. І все у нас обов’язкова вийде.

                                       Інтерв'ю для Одеського регіонального офісу реформ

 

Коментарі (0)